علائم حتمي اصلي ظهور

ساخت وبلاگ

در احاديث و روايات فراواني علائم حتمي اصلي ظهور ،پنج مورد معرفي شده است. البته علائم حتمي ديگري بيان شده است كه در بخشبعديبه آن مي پردازيم . 1- خرو ج يماني يماني از شيعيان اميرالمؤمنين(عليه السّلام)است و خرو ج او قبل از ظهور جهت نبرد با سفياني از يمن مي باشد.امام باقر(عليه السّلام)مي فرمايند:سفيانيويمانيو خراساني در يك سال و يك ماه و يك روز خرو ج مي كنند. خرو ج آنان چون دانه هاي گرد نبند به دنبال يكديگر است. هر سو كه بنگري ترس ووحشت و اضطراب خواهد بود. كسي كه باآنان در افتد بدا به حال او. در ميان آنان پرچمي خالص تر ازپرچم يمانينيست كهپرچم هدايتاست و شما را به سوي صاحـبتان دعوت مي كند. هنگامي كه يماني خرو ج كند فروش اسلحه بر ديگر مرد م را تحريم مي كند. چون او خرو ج كند به سويش بشتاب كه پرچم او پرچم هدايت است و بر هيـچ مسلماني جايز نيست كه در برابر او بايستد. هر كس اين چـنين انجام دهد اهل دوزخ مي شود زيرا او به سوي حق و صراط مستقيم فرا خواند.امام صادق(عليه السّلام)فرمودند : مردي از اولاد عمويم زيد در يمن خرو ج مي كند.در حديثي آمده است : سفياني كجا خواهد بود و حال اينكه هنوز شكننده چشم او از صنعاي يمن خروج نكرده است؛ بر اساس اين روايت مي توان يماني را قبل از سفياني و اوّلين علامتازپنج علامت حتمي اصلي ناميد.2- خرو ج سفياني ملعونعثمان بن عنبسه معروف به سفياني از نواد گان هند جگر خوار و خبيث ترين مرد م درماه رجببعد از خسفقريه اي از قراي د مشق و بعد از اختلاف د و پرچم در شام خرو ج مي كند و تمام دوران از ابتداي خروجش تا هنگام كشته شدنش15 ماهخواهد بود بعد از تصرّف و تسلـّط برد مشق ، حمص، فـلسطين،ارد ن و قــنّسيرينبه مدت9 ماهحكومت مي كند. براي سركوبي شيعيان لشكرياني به عراق و حجاز گسيل مي دارد لشكر او در مسير خود در منطقهقرقـيسيابا چند لشكر ديگر درگير مي شود و تمامي آنان را نابود مي سازد . خروج اوششماه قبل ازقيام حضرت[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]از مكـّه مكرّمه خواهد بود.عده اي عقيده دارند كه او هم اكنون در ارتش سوريه داراي مقامي است و گفته مي شود كه هر گاه عبد الله بن احمر حاكم و رئيس جمهور سوريهگرد يد قيام مي كند.در اينجا چند حديث از كتابrdquo; روزگار رهايي، جلد دوم ldquo;مي آوريم :الف-rdquo;او سيمايش سر خ ، چـشمهايش زاغ و موهايش زرد است. كاسه سرش سترگ، كـتف هايش چهارشانه و پهن و صورتش درشت و خشن است و در صورتش آثار آبله است. هنگامي كه او را ببيني او را كور مي پنداري ولي او كور نيست بلكه در مرد مك او نقطه سفيدي است و او پليد ترين مخلوق روي زمين است كه لحظه اي خدا را نپرستيده و مكـّه ومد ينه را هرگزنديده است.ldquo;ب-rdquo;خرو ج سفياني حتمي است و خروجش درماه رجبخواهد بود به سرزمينآرامش وآسايش(د مشق)وارد مي شود و بر فراز منبر آن قرار مي گيرد .ldquo;ج-rdquo; سفياني پيروز مندانه از ممالك رومي بر مي گردد و قدرت رادر دست مي گيرد .ldquo;د-rdquo; سفياني وقتي از ممالك رومي برمي گردد صليب به گرد ن مي آويزد.ldquo;ه -rdquo; امر فر ج محقـّق نمي شود جزهنگامي كه خرو ج كننده اي از آل ابي سفيان خرو ج كند و9 ماه( به مقدار مدت حمل) حكومت كند. به ناگزير او بايد از تبار اين پيرمرد باشد. حركت مي كند تا در وادي نجـف اشرف كشتار كند.ldquo;و-اميرالمؤ منين(عليه السّلام)درنامه اي كه چند روز پيش از جنگ صفّين به معاويه نوشته اند ، چنين مي فرمايند:rdquo; گويي مردي را از نسل تو با چشم خود مي بينم كه مردي شوم ، ملعون، پليد ،خشن و درشت خوي است كه خداوند رحم و مروّت را از دلش سلب كرده است. مادرش از خاندان كلب است. اگر بخواهي نام و نشان و سن وسالش را بيان مي كنم . سپاهي را به سوي مدينه مي فرستد كه در آن قـتـل و غارت و فحشاي فراوان مرتكب شوند ومردي پاك وپاكيزه از تبار مناز ميان آنها مي گريزد و زمين را پر از عدل و داد مي نمايد. آنچنان كه پر از ظلم و ستم شد ه است. او را نيز با نام ونشان و سن و سال مي شناسم كه او از نسل پسرم حسين[عليه السّلام]است. صاحب اين سپاه( سفياني) مردي پاك و پاكيزه و بي گناه را از اولاد من در احجار الزّ يت به قتل مي رساند. سپس لشكر را به سوي مكـّه حركت مي د هـد من امير آنان و تعدادشان و نام آن ها و علامت اسب هايشانرا مي دانم.آنگاه كه وارد سر زمينبيداشدند ومستقر گرديدند خداوند آنان را درزمين فرو مي برد...ldquo;{ توضيـح اينكه متن كامل تر نامه شريف آن حضرت(عليه السّلام)در كتاباسرار آل محمد(عليهم السّـلام)آمده است.جان ها به قربانآن اماميكهاميرالمؤمنين(عليه السّـلام)سالها قبل ازتولد شان سن و سالشان را وسن و سال دشمنشان(سفياني)رادر هنگام ظهور مي دانستند.}ز-rdquo; هنگامي كه ترك و روم اختلاف كنند و جنگ هاي فراواني در زمين روي دهد مناديبر دروازهدمشقبانگ برآورد : اي واي ازشرّيكه نزديك است.ldquo;
3- صيحه و نداي آسمانيو آن روز كه منادي حق از جاي نزديكي ندا خواهد كرد گوش فرا دار٭روزي كه آن صيحه را به حق بشنوند آن هنگام روز خروج است.٭( آيات 41-42 سوره ق)در اينجا چند حديث از كتابروزگار رهاييمي آوريم :الف-rdquo; نداي آسماني درماه رمضاندر شب جمعه ،شب 23 رمضاناست كه هرگز در مورد آن دچار شك و ترديد نشويد گوش فرا دهيد و اطاعت كنيد و در پايان روز صداي ابليس لعين بلند مي شود كه مي گويد : فلاني مظلوم كشته شد. با اين بانگ نابه هنگام، گروهي را به شك مي اندازد و گروه كثيري با شك و ترديد وارد آتش مي شوند ،نشانه بانگ جبرئيل اين است كه به نام قائم[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]و نام پدرش ندا مي كند دختران پرده نشين نيز ، با شنيد ن آن خوشحال مي شوند و پدران و برادرانشان را تشويق مي كنند كه خروج كنند .ldquo;ب-rdquo; به ناچار اين دو صيحه پيش از قيام قائم[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]شنيده خواهد شد ، يكي از آسمان كه صداي جبرئيل امين است و ديگري از زمين كه صداي شيطان لعين است.ldquo;ج-rdquo;هنگامي كه بانگ آسماني را بشنوند همانند كسي كه بر سرش مرغ نشسته باشد، خشكشان مي زند، گرد ن همه دشمنان خدا در برابر صيحه آسماني خاضع ومنقاد مي شوند. اگر در چيزي هم دچار شك و ترديد باشند در مورد صيحه آسماني هيچ ترديدي نخواهد داشت كه به نام پدر و نام اجداد طاهرين او(عليهم السـّـلام )ندا خواهد شد.ldquo;د-rdquo; كسي كه قبلا به آن ايمان آورده بود الآن هم به آن ايمان مي آورد . او بانگ آسماني را مي شوند و مي فهمد كه حق است و آن را تصديق مي كند ... سپس امام صادق(عليه السّلام)فرمودند: صداي جبرئيل از آسمان است و صداي شيطان از زمين، شما از صداي اوّلي پيروي كنيد. مبادا به صداي دومي بگرائيد و گول بخوريد. بانگ آسماني حق است و سوگند به خدا كه هر قومي به زبان خود آن را مي شنود.ldquo;ه-امام صادق(عليه السّلام)مي فرمايد:rdquo; اختلاف بني عباس از علائم حتمي است . نداي آسماني از نشانه هاي حتمي است. خروج قائم[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]از امور حتمي است.ldquo;4- خسف بيدادر كتاب rdquo;سيماي حضرت مهدي[عليه السـّـلام ]در قرآنldquo; ذيل آيه 47 سوره مباركه نساء در حديثي طولاني آمده است:rdquo; و فرمانده لشكريان سفياني در بيابانبيدافرود مي آيد سپس منادي از آسمان بانگ مي زند : ايبيدا،اين قوم را نابود كن كه زمينبيداآن ها را به كام خود فرو مي كشد و جز سه تن كسي ازآن ها جان سالم به در نبرد. خداوند صورت هاي آن سه را به پشت بر مي گرداند و آنان از قبيله كلب مي باشند و در باره آن ها اين آيه نازل شده :اي كساني كه كتاب آسماني به آن ها عطا شده،به آنچه نازل كرديم - كه آنچه را نزد خود داريد تصديق مي كند - ايمان آوريد. پيش از آنكه صورت هايي را تغيير دهيم و آن ها را به پشت برگردانيم ... تا آخر آيه٭در همين كتاب ذيل آيه 148 سوره بقره در حديثي تأويلآيه 51سوره سبأرا مربوط بهخسف بيدامي داند:اگر ببيني هنگامي كه وحشت زده مي شوند واز دست نمي روند بلكه از مكان نزديكي گرفته مي شوند.٭توضيح اينكه : سرزمينبيدابين مكـّه و مدينه قرار دارد و از لشكر سفياني جز دو يا سه نفر باقي نمي ماند. يكي ازآن ها براي بشارت به سوي مكـّه حركت مي كند و حضرت[عليه السـّـلام ]را مژد گاني مي دهد و ديگري به سوي سفياني باز مي گردد و اورا انذارداده، ازعاقبت شومش مي ترساند.5-قتلنفس زكيّه نفس زكيّه از فرزندان امام حسين(عليه السّلام)و نماينده آقا امام زمان[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]جهت اتمام حجـّت بر اهل مكـّه در هنگام ظهور مي باشد. چند حديث :
الف -rdquo; جواني از آل محمّد(عليهم السّلام)در ميان ركن و مقام كشته مي شود كه نامشمحمّدفرزند حسن ،نفس زكيّّهاست. ldquo;
ب -rdquo;قتل نفس زكيّهاز نشانه هاي قطعي است.ldquo;
ج -rdquo; بين حضرت مهدي[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]و قتل نفس زكيّه جز15روز فاصله نيست.ldquo;د-rdquo; چون روز25 ذيحجـّهفرا رسد نفس زكيّه درميان ركن و مقامبه ستم كشته شود و در روز10 محرّمحضرت حجّت[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]قيام مي كند.ldquo;

انتظار ظهور امام مهدی عج...
ما را در سایت انتظار ظهور امام مهدی عج دنبال می کنید

برچسب : علائم اصلی و حتمی ظهور, نویسنده : 3intezar-zohoor-emam-mahdib بازدید : 221 تاريخ : جمعه 7 آبان 1395 ساعت: 7:38